Buna,
Sunt Claudia, am 36 ani si sunt pasager moto de 15 ani. Stiu, suna a cliseu sau mai degraba a prezentare la Alcoolicii Anonimi, dar trebuie sa ma prezint cumva, nu?
Totul a inceput de la pasiunea iubitului meu pentru motoare si astfel, primul motor, un IJ Jupiter 4 cu atas, a fost prima motocicleta pe care am mers in viata mea.
Cumva, am invatat amandoi ce avem de facut pe o motocicleta. Dupa ce am renuntat destul de repede la atas (mie, cel putin, ca pasager nu mi-a placut sub nici o forma senzatia de a merge aproape la acelasi nivel cu solul), am inceput sa ne plimbam. Ce-i drept, in afara orasului nu prea aveam curajul, fiind o motocicleta veche si pe atunci, fara mari posibilitati de a o repara in caz de probleme. Nici experienta nu aveam, dar cu toate acestea, am reusit sa ne plimbam cateva sute de kilometri in jurul orasului, asta pana ne-a lasat pe un drum de munte de unde a trebuit sa luam motocicleta pe o platforma. Acela i-a fost sfarsitul!
A fost o perioada interesanta. Eu, ca pasager aveam in sarcina sa semnalizez la schimbare de benzi (nu aveam semnalizari pe motocicleta). Pornirea se facea la pedala. Acum cand imi amintesc, parca ar fi trecut sute de ani. Nu existau toate tipurile de motociclete cum vezi acum pe sosele si atunci cand vedeai o motocicleta, era ceva destul de rar.
Tot cu Ij-ul am avut parte si de primele cazaturi, ce-i drept, nu au fost foarte grave, dar au fost suficient de marcante incat sa spun o perioada de timp “stop” la plimbari. Usor usor, am inteles ca este nevoie de experienta de mers pe doua roti.
Cumva, totul s-a intamplat natural. Nu ne-a invatat nimeni ce avem de facut: pozitie, lasat pe curbe, la ce sa fii atent, cum sa reactionezi in anumite situatii. Internetul nu era accesibil oricui si motociclistii erau, in general, oameni in varsta, care iti povesteau mai mult despre motociclete decat despre situatii limita.
Pe la inceputul anilor 2000 a aparut Honda Shadow 600 in vietile noastre. Pentru mine, ea este marea iubire.
Sissy bar-ul montat pe aceasta mi-a conferit siguranta, iar pozitia in sea era excelenta, de asemenea, scaritele pentru pasager erau super. Nici nu trebuia sa ma tin cu mainile, scaritele erau suficiente. In schimb, la drum lung era groaznica. Ingusta ca naiba!
Prima plimbare mai lunga cu motorul, a fost cu Honda Shadow. Ne-am plimbat in jur de 2.500 km intr-o vacanta de unde m-am intors hotarata sa nu mai merg vreodata in afara tarii pe o astfel de motocicleta. Fundul meu are sechele si in prezent…
Am trecut prin multe pe motocicleta asta, au fost momente cand am fost pe punctul de a cadea, dar fiind o motocicleta joasa, am pus piciorul imediat jos si am avut siguranta ca pot scapa din diverse situatii.
In oras, un chopper este excelent. Recomand oricui, oricand. In plus, ca pasager, este super. O adevarata relaxare, dar nu la drum lung.
Ei bine, dupa intoarcerea din acea plimbare am spus ca este cazul sa luam o decizie: vrem drumuri lungi pe 2 roti? Atunci este timpul sa schimbam motocicleta. Problema era ca amandoi eram indragostiti de Shadow. Nu am fi renuntat sub nici o forma la motocicleta. Noi, mergand zilnic cu ea: serviciu, casa, iesiri in oras, ne intelegeam foarte bine cu aceasta. Ne strecuram usor, consuma putin, ce sa mai, nu prea stiam incotro sa o luam.
Dupa lungi discutii, am trecut la o Yamaha TDM 850. Un sport touring subtirel, tocmai bun si de oras si de plimbari in afara orasului. Ne-am plimbat cu el 1 an de zile, timp in care am facut aproape 20.000 km. A fost o schimbare masiva, care ne-a placut amandurora.
Pozitia in sea era diferita de cea de la Shadow, dar in continuare, confortabila. La drum lung a fost foarte bine, inclusiv pe curbe. Totul era atat de lin… Ce-i drept, m-a ajutat si topcase-ul montat. Fiind o motocicleta destul de puternica si tafnoasa, fara acesta imi era teama ca pic de pe ea.
Desi era mult mai confortabila decat un chopper, la drum lung tot era destul de obositor pentru fundul meu, dar am rezolvat problema cu pantaloni de ciclist.
Problema cea mai mare era consumul destul de mare si noi mergand si in oras si in afara acestuia, am decis destul de repede sa o schimbam. A fost o motocicleta buna, in afara de gume si reviziile obisnuite nu a fost nevoie sa investim altceva in ea. Cu toate acestea pusesem pe ea incarcator pentru telefon, proiectoare de care am fost foarte incantati, aparatoare pentru maini si ii schimbasem parbrizul (la drum lung a fost bun un parbriz mai inalt).
Iata cum am ajuns la un Suzuki V-Strom 650 DL. In continuare, alegerea a fost facuta gandindu-ne la utilitatea motorului. Pentru noi este foarte important sa fie versatil. Sa poata fi folosit usor si in oras si in afara acestuia. Mergem zilnic cu motocicleta oriunde avem treaba.
Am fi vrut un V-Strom de 1.000, dar din pacate, atunci cand am cautat nu am gasit pe piata unul care sa ne satisfaca conditiile, iar din afara nu am fi avut rabdarea necesara pana il primeam. Noi vroiam sa ne plimbam cat mai repede cu putinta.
In 4 luni de zile avem deja aproximativ 9.000 km facuti cu V-Strom. Am vazut serpentinele din Muntenegru, drumurile drepte de pe autostrazi, vant, ploaie, canicula din Grecia si Croatia. Pot spune ca, pentru mine, ca si pasager, lucrurile stau cu totul altfel decat inainte.
Aproape ca nici nu trebuie sa-mi schimb pozitia in sea pe curbe, ma tin doar in oras pentru ca se franeaza des. Stau atat de comod incat nu o singura data am adormit.
De curand am mers cu un BMW K1600GT. Imi imaginam ca o sa-mi placa atat de mult incat nu voi mai vrea sa merg cu altceva in afara de BMW.
Pozitie comoda, tot felul de optiuni care sa-i faca atat pilotului, cat si pasagerului calatoria mai placuta. Ei bine, dupa cativa km parcursi, pozitia picioarelor pe scarite a devenit foarte incomoda. Calcaiele stateau pe tobe. Nu m-a dat pe spate motocicleta. Obsesia unora pentru BMW sau Ducati nu mi se pare sustenabila. Da, sunt niste motociclete bune, echipate cu tot felul de optiuni care sa-ti faca drumurile mai usoare, dar pana la urma sunt niste brand-uri. Daca e sa o luam pe asa, noul model Honda Africa Twin mi se pare mai misto decat BMW si Ducati la un loc. E adevarat, niste extraoptiuni pe motocicleta: incalzirea in sea, gps incorporat, comenzi pentru suspensii, etc., nu ar fi rele, dar recunosc ca merg foarte bine si fara acestea.
Ca o concluzie: brand-ul e alegerea fiecaruia. Motocicletele sunt diferite: pentru plimbari lungi, pentru oras, pentru viteza, pentru alergat prin paduri, dar indiferent de aceasta pasagerul trebuie sa se muleze dupa pilot. Sa nu faca miscari bruste, sa se incline usor pe curbe, precum pilotul, sa urce/sa coboare de pe sea atunci cand pilotul este pregatit, sa stea cat mai relaxat si sa se bucure de drum.
No Comment